به گزارش ایرنا، حسین عباسی روز شنبه در جمع اهالی روستای خرمن یری، آدغان، حصار و قوریشکاک با اشاره به اینکه نباید روستاها دغدغه معیشتی و زندگی داشته باشند، بیان کرد: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و از اولین روز این پیروزی در پی جنگ تحمیلی و تحریم ها باعث شد مردم ایران از آسایش و رفاه عقب بمانند که در روستاها این احساس تشدید شده است.
وی افزود: اجرای طرح هادی روستایی نیازاساسی هر روستا است که باید بعد از اجرای طرح گازرسانی صورت گیرد.
فرماندار ماکو ادامه داد: روستاهای شهرستان با کاستی هایی روبرو است که امیدواریم در سال های آتی با سرعت بیشتر و با تخصیص اعتبارات بیشتر رضایت مندی مرزنشینان تامین شود.
عباسی با تاکید براینکه روستای خرمن یری نزدیک 200 خانوار باید زودتر از این از نعمت گاز و طرح هادی بهره مند می شدند، بیان کرد: مکاتبات در پی مطالبه مردم روستاها مبنی بر قرار گرفتن در دشت ممنوعه در دستور کار است تا هر چه زودتر مشکل حوزه آبیاری کشاورزی حل شود.
وی در ادامه استفاده از روش های جدید حوزه کشاورزی و آبیاری نوین را یک مقوله مهم در تحقق اهداف صرفه جویی و تولید به صرفه عنوان کرد و افزود: استفاده و ذخیره آب باران و برف باید پیگیری شود.
وی بیان کرد: روستای آداغان نیز با 1200 نفر جمعیت و 270خانوار از آب شرب سالم و برق بی بهره است که مسوولان باید جوابگو باشند.
همچنین در این دیدار اهالی روستاهای خرمن یری، آدغان، حصار و قوریشکاک مسائل و مشکلات خود را بیان کردند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ماکو با 116 روستا و بیش از 94 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.