حسین متعارفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به فاصله شاخص های بیمارستانی با استاندارهای جهانی در حوزه تامین نیروی کافی پرستاری، نیاز مبرم به استخدام پرستار و به کارگیری آنان در بیمارستان های خوی و شمال استان مشاهده می شود.
وی اضافه کرد: برای تامین سلامتی مردم، پرستاران خود باید از ابعاد مختلف سلامتی یعنی سلامتی جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی برخوردار باشند.
وی بیان کرد: آرامش و امنیت، نداشتن دغدغه فکری و معیشتی پرستاران ضامن خدمات رسانی بهتر به بیماران است که در این راستا پرستاران مطالبات قانونی زیادی دارند که امیدواریم عملی شود.
رییس هیات مدیره نظام پرستاری شمال آذربایجان غربی، پرستاری را شغلی حساس و مهم در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: با وجود مشکلات فراوان و پیش روی جامعه پرستاری، به دلیل اینکه پرستاران خود میراث دار صفات نیکوی حضرت زینب کبری (س) می دانند، در ارائه خدمات مراقبتی، هیچ تلاشی را برای تسکین آلام بیماران دریغ نمی کنند.
به گزارش ایرنا، پنجم جمادی الاولی، زادروز میلاد حضرت زینب (س) بوده که به همین مناسبت این روز در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز پرستار نامگذاری شده است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.