علیرضا رضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درحال حاضر از 2 هزار و 838 روستای دارای سکنه استان، 2 هزار و 376 روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار بوده و از آن استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: این درحالی است که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، تنها 5.4 درصد روستاهای استان شامل 112 روستا درقالب یک هزار و 600 خانوار از آب شرب برخوردار بودند.
وی ادامه داد: از 462 روستای غیربرخوردار استان، تنها 105 روستای غیربرخوردار بالای 20 خانوار هستند که رسالت شرکت آب وفاضلاب روستایی آب رسانی به این روستاهاست.
وی بیان کرد: 98 درصد روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند و شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی نیز به 76 درصد می رسد.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهره برداری از طرح های آبرسانی به 40 روستای استان آغاز می شود.
رضوی افزود: برای اجرا وآماده بهره برداری شدن این طرح ها 144 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح ها یکهزار و 246 خانوار روستایی استان از نعمت آب اشامیدنی سالم وبهداشتی برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: همچنین در ایام دهه فجر امسال 6 پروژه آبرسانی روستایی کلنگ زنی می شود که برای اجرای این پروژه ها چهارهزار و 800 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 2 هزار و 839 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 200 روستا بالای 20 خانوار است و افزون بر یک میلیون و 150 هزار نفر در آنها زندگی می کنند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.