سعید فریور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش شفاهی این مسابقات در بهمن ماه امسال برگزار می شود و علاقمندان برای شرکت در آن تا 30 دی فرصت دارند که در سایت www.fsbk.ir ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: جشنواره فرهنگی آموزشی قرآن و عترت در بخش های ویژه کارکنان و خانواده‌های آنان، زنان سرپرست خانوار، سالمندان فرهیخته، مربیان مهد‌های کودک، کارکنان و مربیان مراکز شبانه روزی، نونهالان مهد‌های کودک، فرزندان مقیم مراکز شبانه روزی، معلولان جسمی و حرکتی و روشندلان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در بخش ویژه کارکنان و خانواده کارکنان سازمان بهزیستی، کارکنان اعم از رسمی، رسمی کارگری،‌ طرحی، شرکتی و قراردادی و همچنین تمامی خانواده‌های درجه اول آنها می‌توانند حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: در این بخش رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج‌ جزء قرآن، اذان، خوشنویسی و تحقیق و پژوهش در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: این بخش در 2 مرحله استانی و کشوری و 2 گروه سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال به اجرا در می آید.
فریور اضافه کرد: افراد شاغل در مراکز مرتبط با سازمان بهزیستی مانند مراکز شبه خانواده، مراکز نگهداری از معلولان و مربیان و خردسالان مهدکودک ها، فرهیختگان سالمند، زنان سرپرست خانوار می توانند در این بخش از مسابقات شرکت کنند.
وی ادامه داد: بخش ویژه نابینایان نیز در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و اذان برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: در بخش معلولان نیز مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 10 جزء، اذان، تحقیق و پژوهش، دل‌نوشته و خوشنویسی است.
وی ادامه داد: در مراکز شبه‌خانواده، فرزندان مقیم خانه‌های کودک و نوجوان حضور دارند و مسابقات این بخش شامل رشته‌های قرائت تحقیق، اذان، دلنوشته و نقاشی است.
وی اضافه کرد: بخش مربیان و خردسالان مهدهای کودک نیز علاوه بر رشته‌های بخش آوایی، شامل رشته‌های دیگری همچون نقاشی، تحقیق و پژوهش می‌شود و مخاطبان این بخش از جشنواره فرهنگی قرآن و عترت سازمان بهزیستی، تمامی کودکان چهار تا شش سال مهـدهای کـودک اعم از دولتی، خصوصی،‌ روستامهدها و مهدهای کودک شهری را شامل می‌شود.
فریور گفت: برای بخش فرهیختگان سالمند نیز که مخاطبان آن تمامی افراد بالای 60 سال هستند رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و دلنوشته برای رقابت در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: در بخش ویژه زنان سرپرست خانوار نیز مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و دلنوشته برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از 48 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی بوده و تعداد مستمری بگیران این نهاد نیز افزون بر 17 هزار نفر است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.