رسول بانگی کارگردان تئاتر ملک جمشید روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: این نمایش به نویسندگی علی صابر رضایی و کاری از گروه نمایشی 'تخته سیاه' با برداشتی آزاد از افسانه قدیمی آذربایجانی با همین نام از 22 الی 28 دی ماه اجرا می شود.
وی افزود: این نمایش روایت شاهزاده ای عادل و درستکار است که پس از مرگ پدرش جانشین او می شود و به تخت پادشاهی تکیه می زند ولی با دسیسه برادرانش که طمع قدرت دارند، به قتل می رسد.
بانگی با بیان اینکه نمایش ملک جمشید با بازی هفت بازیگر و به زبان فارسی اجرا می شود، افزود: این نمایش برگزیده نخستین جشنواره فولکلوریک آذربایجان است که در اواخر بهمن سال جاری برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، ماکو، تکاب، مهاباد و بوکان فعالیت دارد؛ 21 گروه نمایشی ثبت شده در آذربایجان غربی وجود دارد که از این میان ارومیه با 6 گروه و خوی با پنج گروه به ترتیب بیشترین گروه های نمایشی را به خود اختصاص داده است.
در سال های اخیر فعالیت پایدار گروه های نمایشی در کنار تلاش برای افزایش امکانات سخت افزاری به اعتلای هنر تئاتر در این منطقه انجامید و اجرای ده ها نمایش در هر سال و راهیابی گروه های نمایشی به جشنواره های مختلف ملی از پویایی تئاتر در این منطقه حکایت دارد.
9939/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.