اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این سامانه به صورت بارش برف و باران، وزش باد و مه غلیظ خواهد بود و تا ظهر روز دوشنبه استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی اضافه کرد: بیشترین فعالیت این سامانه در مناطق جنوبی استان خواهد بود و به دلیل بارش برف و کاهش دید افقی امکان اختلال در تردد جاده ها وجود دارد.
وی با اشاره به تداوم روند کاهش دما در مناطق مختلف استان نیز گفت: روند کاهش دمای هوا از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و در شبانه روز گذشته تکاب با دمای منفی 16 درجه سانتی گراد سردترین شهر و پلدشت با پنج درجه سانتی گراد گرم ترین شهر آذربایجان غربی بود.
محمدپور افزود: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی 9 و چهار درجه سانتی گرد و مهاباد بین منفی 11 و چهار درجه سانتیگراد در نوسان بود.
آذربایجان غربی در منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
میزان بارش در آذربایجان غربی طی دی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 تا سه برابر افزایش یافته و با رشد 93 درصدی نسبت به متوسط بلند مدت همراه است.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.