بخشدار بازرگان گفت: کمی و نبود امکانات آموزشی نباید زمینه ترک تحصیل دختران روستایی را فراهم کند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، امیر نعنایی نیز در دیدار با اهالی روستاهای آداغان قوریشکاک، حصار و خرمن یری شهرستان ماکو، درصد بالای از مدارس روستاهای بخش بازرگان را مخروبه و خطرساز عنوان کرد و گفت: نبود حیات و محوطه، دوربودن مدارس، عدم امکانات آموزشی و معلم از جمله مشکلات این حوزه است.

وی در ادامه گازرسانی را یکی از دغدغه های مهم اهالی روستاهای بخش بازرگان یاد کرد و افزود: گازرسانی به تعدادی از روستاهای این بخش در سال آینده جز برنامه های گازرسانی است.

بخشدار بازرگان همچنین راه روستاهای بخش بازرگان راه نامناسب برای ماشینهای سواری و کوچک یاد کرد و تصریح نمود: طرح هادی در بخش بازرگان که به عنوان پیشانی ایران است اجرا نشده است و امکانات آموزشی روستاهای منطقه نیز نسبت به روستاهای دیگر استانها وضعیت مطلوبی ندارد.
بخشدار بازرگان در ادامه افزود: مقرر گردیده بعضی روستاها به جای قیر رایگان آسفالت بگیرند که میتوان محوطه سازی مدارس را احیا کرد.

وی همچنین از اتمام مطالعات اولیه و نقشه برداری پروژه گازرسانی روستای قوریشکاک خبر داد و افزود: این روستا ساختمان آتش نشانی دارد ولی خودرو آتشنشانی ندارد که نیاز است برای پوشش این روستا و روستاهای حومه خودرو آتش نشانی تامین شود.

نعنایی همچنین با اشاره به رخداد حوادث آتش سوزی در این بخش در فصول تابستان بر لزوم مجهز کردن دهیاری ها و مساجد به کپسول های اطفای حریق تاکید کرد.

وی در ادامه بر معضل نبود مدرسه دخترانه راهنمایی در این روستا اشاره کرد و گفت: مدرسه ابتدایی و راهنمایی پسرانه وجود دارد ولی راهنمایی دخترانه ندارد که زمینه ترک تحصیل دختران را از سن کم فراهم کرده است.

وی نبود خانه بهداشت مستقل برای این روستا را همچنین یکی از مطالبات به حق مردم یاد کرد و افزود: اگر مشکلی شبانگاه برای مردم روستا بیافتد دیگر وقت اداری نیز به اتمام رسیده و هیچکس جوابگو نیست.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.