امیر خیراندیش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی بین شهری استان یکی از امن ترین ناوگان های اتوبوسرانی بین شهری در کشور است اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون خوشبختانه هیچ فوتی بابت سوانح رانندگی در این ناوگان گزارش نشده است که همین امر در افزایش اعتماد عمومی به خدمات ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر تاثیر بسزایی داشته است.
وی اضافه کرد: در جهت توسعه و تکمیل ناوگان مسافربری بین شهری از آغاز سال جاری تا کنون 25 دستگاه اتوبوس بین شهری به ناوگان اتوبوسرانی بین شهری در استان اضافه شده است .
خیراندیش افزود: هم اکنون 670 دستگاه اتوبوس بین شهری در آذربایجان غربی فعالیت می کند که بیشترین تعداد آن با بیش از 210 دستگاه در شهرستان ارومیه است.
وی گفت: با توجه به نیاز مردم و عرضه و تقاضا، نسبت به تکمیل و صدور مجوز فعالیت برای ناوگان جدید اقدام می شود که این مجوز بنا به تشخیص انجمن صنفی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شرکت های حمل و نقل مسافر صادر می گردد اما برای فعالیت خارج از استان به غیر از تبریز، به مجوز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیازی نیست.
وی اضافه کرد: اقدام های قابل توجهی برای فراهم ساختن جاده هایی ایمن و امن برای سفر و مسافرت در محورهای مواصلاتی استان در طول سال انجام می شود که تعداد زیاد سفر و حوادث بسیار کم در ناوگان عمومی موید بهبود وضعیت جاده ای استان است.
وی افزود: رعایت کامل مقررات ایمنی توسط رانندگان وسایل نقلیه نیز می تواند مکملی بر این اقدامات بوده و سفرهای امن و آرام را موجب شود.
خیراندیش نظارت مدیران فنی بر روند ایمنی و تجهیزات ایمنی ناوگان و نظارت کارشناسان اداره کل بر عملکرد این مدیران فنی، برگزاری دوره های آموزشی و تعامل و همکاری مناسب بین اداره کل و پلیس راه را بخشی از عوامل موثر در ارتقای سفرهای جاده ای با ناوگان حمل و نقل عمومی دانست.​
به گزارش ایرنا بیش از سه هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه مسافربری در آذربایجان غربی فعالیت دارد که شامل 670 دستگاه اتوبوس، یکهزار و 60 دستگاه مینی بوس و یکهزار و 500 دستگاه خودروی سواری است.
آذربایجان غربی 12هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان هشت هزار و 500 کیلومتر را راه های روستایی تشکیل می دهند.
این استان یکی از استان های فعال در برقراری مسیر جاده ای با دیگر استان های کشور و کشورهای همسایه به شمار می رود و روزانه صدها اتوبوس از ارومیه و دیگر شهرهای استان مسافران را به استان های دیگر جابجا می کنند.
6185/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.