جواد علیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت حدود 50 دستگاه خودرو از خدمات امدادی بهره مند شده و پس از امدادرسانی و تجهیز به زنجیرچرخ و وسایل زمستانی، به مسیر خود ادامه دادند.
وی ادامه داد: بیشتر امدادرسانی ها به 36 خودرو با 50 سرنشین در گردنه قوشچی و منطقه سیلوانا انجام شده است.
مدیر هلال احمر ارومیه اعلام کرد: در این مدت بر اثر حوادث جاده ای در شهرستان ارومیه چهار مورد فوتی در صحنه داشتیم.
وی بیان کرد: 60 نجاتگر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی در فصل زمستان امسال در پایگاه های امداد و نجات آماده خدمات رسانی هستند.
علیزاده اضافه کرد: پنج دستگاه آمبولانس، چهار خودرو نجات سبک، یک دستگاه خودرو نجات پیشرفته و یک خودرو امدادی نیز در این امدادرسانی ها حضور داشته اند.
به گزارش ایرنا شهروندان گرفتار در کولاک می توانند با شماره 112 این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال احمر بهره منده شوند، طرح امداد و نجات زمستانی از 22 آذر ماه جاری آغاز شد و به مدت 92 شبانه روز ادامه می یابد.
اطلاع رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان های همکار و پاسخگویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این طرح است.
امدادرسانی در تصادفات جاده ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده های برفی، انجام امداد و کمک های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه های جاده ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال احمر در طرح زمستانی ارائه می کند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.