مهرالله رخشانی مهر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در اشنویه اظهار داشت: امسال 2 هزار و 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات گاز برای استاندارسازی سامانه های گرمایشی مدارس کشور به استان های مختلف اختصاص یافته که کافی نیست.
وی با بیان اینکه استانداردسازی سامانه های گرمایشی مدارس از سال 1392 با استفاده از محل اعتبارات بخش گاز آغاز شده است، افزود: در ابتدای این طرح 370 هزار کلاس درس غیراستاندارد به لحاظ ایمنی گرمایشی وجود داشت که این تعداد هم اکنون به 136 هزار کلاس درس کاهش یافته است.
رخشانی مهر اضافه کرد: اگر قرار باشد از محل همین ردیف خاص برای تجهیز مدارس اعتبار اختصاص پیدا کند این امر طولانی و زمان بر خواهد بود و هر آن ممکن است اتفاق ناگواری در این مدارس واقع شود.
وی با بیان اینکه انتظار داریم در لایحه بودجه سال آینده اعتبار ویژه ای به این منظور اختصاص پیدا کند، گفت: در قالب تبصره های مشخص پیشنهاداتی به مجلس ارایه شده است که چنانچه با مساعدت نمایندگان یکی از آنها نیز تصویب شود بخش جدی از مشکلات این سازمان در زمینه استاندارد سازی سامانه های گرمایش مدارس برطرف خواهد شد.
رییس سازمان تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس کشور با اشاره به وجود طرح های آموزشی نیمه تمام در کشور اظهار داشت: پروژه های نیمه تمام آموزشی در مناطق مختلف کشور اولویت بندی شده است که ابتدا پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد و سپس طرح های عمرانی با 50 درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل و راه اندازی می شود.
وی گفت: براساس آمارهای موجود 107 هزار مدرسه با 570 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که 30 درصد آنها نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.
وی سرانه فضاهای آموزشی در کشور را پیش از انقلاب 1،5 متر مربع اعلام کرد و گفت: با وجود افزایش جمعیت دانش آموزی ولی سرانه فضاهای آموزشی هم اکنون به 5،2 متر مربع رسیده است.
به گزارش ایرنا، امسال 14 میلیون و 700 هزار دانش آموز در مدارس کشور در حال تحصیل هستند که نسبت به سال تحصیلی گذشته 6 درصد رشد داشته است.
رییس سازمان تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس کشور به منظور افتتاح یک واحد آموزشی و کلنگ زنی دو واحد مدرسه به شهرستان مرزی اشنویه در آذربایجان غربی سفر کرده است.
6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.