اسماعیل اسکندرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 9 وقف جدید سال جاری چهار وقف منفعتی و پنج موقوفه نیز انتفاعی بوده و برای تامین هزینه های روزانه مساجد وقف شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه درآمد موقوفات ماکو در 9 ماهه اول سال جاری 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بود، اضافه کرد: این درآمد موقوفات برای هزینه های روزانه مساجد، کمک به فقرا، تبلیغات اسلامی، قرآنی و مذهبی صرف شده است.
وی اضافه کرد: برگزاری کلاس های قرآنی طی تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان و روستاهای آن با ظرفیت 630 نفر انجام شده است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو افزود: دریافت 17 مورد سند ششدانگ مالکیت برای موقوفات، ثبت بیش از 87 فقره اجاره نامه، اهدای 200 جلد قرآن به مساجد و برگزاری محفل انس با قرآن از فعالیت های مهم اداره اوقاف ماکو در این مدت بوده است.
اسکندرزاده بیان کرد: در کنار فعالیت های اوقافی و ثبت موقوفات جدید، کمک به بهسازی مساجد و اجرای طرح های عام المنفعه به دنبال افزایش یافتن درآمدهای موقوفات ماکو از دیگر اقدام ها در جهت اهداف نیت های واقفان خیراندیش به شمار می رود.
به گزارش ایرنا سنت حسنه وقف از دیرباز به شکل های گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق قرار داده است.
شهرستان ماکو با بیش از 94 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.