به گزارش ایرنا، رییس اداره آموزش و پرورش اشنویه روز پنجشنبه در این آیین گفت: عملیات اجرایی این واحد آموزشی که در زمینی به مساحت چهار هزار و 100 مترمربع و با زیربنای 450 متر مربع احداث شده در سال 1394 آغاز شده بود.
شیرین جهانگیری افزود: برای احداث این واحد آموزشی بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه 70 درصد از جمعیت این شهرستان مرزی روستانشین و 30 درصد در شهر سکونت دارند، اظهار داشت: این امر موجب تراکم دانش آموزان در مدارس شهری در مقایسه با مدارس روستایی شده است به طوری که در برخی کلاس های درس شمار دانش آموزان به 35 تا 36 نفر می رسد.
جهانگیری سرانه فضاهای آموزشی در این شهرستان را 2،9 متر مربع اعلام کرد و گفت: هم اکنون مدارس هفت روستای این شهرستان نیاز شدید به نوسازی دارند که باید در اسرع وقت اعتبار لازم برای بازسازی آنها تخصیص پیدا کند.
وی همچنین نبود یک سالن اجتماعات چند منظوره برای آموزش و پرورش را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد و افزود: نبود این مکان موجب شده تا برگزاری امتحانات نهایی برخی مقاطع با مشکلاتی مواجه شود.
به گزارش ایرنا در سفر یکروزه رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به اشنویه هنرستان 15 کلاسه شهر نالوس و دبیرستان 12 کلاسه شهرک یاسا این شهرستان نیز کلنگ زنی شد.
در شهرستان مرزی اشنویه، 131 واحد آموزشی فعال است و یکهزار و 20 معلم نیز در این مدارس به امر تحصیل مشغول هستند.
بیش از 14 هزار و 600 دانش آموز نیز در مقاطع مختلف در این شهرستان در حال تحصیل هستند.
9870/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.