معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون 420 اثر به دبیرخانه سومین دوره کنگره ملی عقیله العرب ارسال شده است.

رسول بابازاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: آثار ارسالی عمدتا از استان های آذربایجان  غربی، آذربایجان شرقی، البرز، اردبیل، تهران و گلستان و قزوین بوده است که نسبت به دوره دوم کنگره 30 درصد افزایش داشته و در مجموع 120 اثر بیشتر از دومین دوره برگزاری این کنگره به دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: کنگره سراسری ادبی عقیله العرب به زبان ترکی آذری و به مناسبت روز پرستار ساعت 9:30 پنجشنبه 20 دی ماه سال جاری در محل مصلی امام خمینی ارومیه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سومین دوره کنگره ملی عقیله العرب در دو بخش اصلی برگزار می شود تصریح کرد:   بخش اصلی این کنگره با موضوعات فضائل و مناقب حضرت زینب (س)، نقش و جایگاه ویژه حضرت زینب به عنوان پرستار در قیام عاشورا، بصیرت‌شناسی حضرت زینب (س) در تبیین قیام امام حسین (ع) و همچنین بخش دوم کنگره نیز با محوریت مدافعان حرم برگزار می شود.

وی با اشاره به جوایز نفرات برتر جشنواره نیز خاطرنشان کرد: در بخش اول مسابقات به نفرات برتر اول تا سوم جمعا 2 میلیون و 300 هزار تومان به همراه لوح تقدیر و در بخش مدافعان حرم نیز به سه نفر برگزیده جمعا 1 میلیون و 800 هزار تومان به همراه لوح تقدیر سومین دوره کنگره ملی عقیله العرب اهدا خواهد شد.

وی برگزاری کنگره عقیله العرب و حجم بالای ارسال آثار به این کنگره را به عنوان نقطه قوتی برای تبلیغ و تبیین اهداف قیام عاشورا و جایگاه حضرت زینب (س) در تداوم این نهضت توصیف و تصریح کرد: با گردآوری آثار برگزیده و تنظیم آن ها در قالب کتاب امیدواریم گام موثری در تبیین هرچه بیشتر اهداف قیام عاشورای امام حسین(ع) برداشته باشیم.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.