به گزارش ایرنا، محمد مهدی گلمکانی روز چهارشنبه در آیین برگزاری نخستین مجمع سلامت شهرستان خوی با اشاره به اهداف تشکیل مجمع سلامت در کشور، افزود: کاهش نابرابری ها، هماهنگی های بین بخشی و نظامند کردن مشارکت های اجتماعی در حوزه سلامت از جمله اهداف اجتماعی کردن سلامت است.
وی تقویت، حمایت و هدایت مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت را برای ارتقای نظام سلامت خواستار شد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی و موسسات خدماتی و آموزشی هم می‌توانند در سلامت مردم مشارکت کنند.
فرماندار خوی نیز در این همایش با اشاره به لزوم توجه به بخش بهداشت و درمان در جامعه، گفت: سلامت به عنوان محور اصلی توسعه و رشد جامعه همواره مورد تاکید رهبری و دولت تدبیر و امید بوده و جزو برنامه های اصلی دولت است.
سیدمحمدعابدی با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ سازی در بخش سلامت، ادامه داد: اصلاح سبک زندگی جوانان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، جسمی و روانی ضروری و حیاتی است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خوی نیز در این همایش با اشاره به لزوم اجتماعی کردن سلامت در جامعه، گفت: بهره گیری از ظرفیت های مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد در بخش بهداشت و درمان از رویکردهای دولت تدبیر و امید برای ارتقای شاخص های سلامت است.
فاطمه مقدم تبریزی افزود: با توجه به تغییر الگوی بیماری، از بیماری های واگیر به سمت بیماری های غیرواگیر، تلاش در بخش پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه از ضرورت های بخش بهداشت و درمان بوده و این امر نیازمند جذب و جلب مشارکت های مردمی در این حوزه است.
امام جمعه خوی نیز بیان کرد: طبق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری متولی موضوع سلامت در کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و این وزارتخانه وظایف و رسالت های سنگینی را در موضوع سلامت بر عهده دارد.
حجت الاسلام سیدرضی شکوری در بخش دیگر از سخنان خود تحت عنوان کارهای بایسته وزارتخانه در امر سلامت چند موضوع را یادآوری کرد و اظهار داشت: تعریف جامع از سلامت در ابعاد روانی، عاطفی، اجتماعی، شغلی، محیط زندگی، ذهنی و فیزیکی و معنوی به عهده این وزارتخانه است.
وی گفت: در عین حال که سازمان بهداشت جهانی سلامت را تعریف کرده ولی در کشور ما با توجه به آموزه های دینی باید یک تعریف جامع تر برای سلامت تعریف گردد
وی در بخش دیگر از سخنان خود، شناسایی و برنامه ریزی برای مقابله با عوامل طبیعی و غیر طبیعی تهدید کننده سلامت در ابعاد مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود: تهیه طرح جامع آموزشی برای اقشار مردم جامعه و توجه جدی به موضوع پیشگیری در حوزه سلامت و وارد ساختن دستور العمل های دین مقدس اسلام در حوزه سلامت به متون آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی از جمله رسالت های سنگین وزارت در سطح کشور است.
به گزارش ایرنا، در پایان این آیین از خیران و تلاشگران بخش سلامت شهرستان خوی با اهدای لوح تجلیل شد.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.