غلامرضا ملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گواهی های حمل بهداشتی در سیستم یکپارچه قرنطینه جهت حمل و نقل انواع دام زنده شامل گاو و گوساله، گوسفند و بز، طیور و کندوی زنبور عسل به مقصد داخل استان و بین استانی توسط شبکه دامپزشکی تکاب صادر شد.
وی افزود: از این تعداد 410 فقره گواهی حمل دام سبک، 45 فقره گواهی حمل دام سنگین، 45 فقره گواهی حمل کندوی زنبورعسل و 15 فقره گواهی حمل طیور زنده به مقاصد داخل استانی و بین استانی صادر شد.
ملکی با اشاره به اینکه صدور مجوز بهداشتی به منظور کنترل و نظارت های بهداشتی بر محموله های دامی صادر می شود، بیان کرد: برای همه خودروهای ویژه حمل انواع دام زنده، طیور و زنبورعسل در شبکه دامپزشکی تکاب پروانه بهداشتی صادر می شود و در صورت تکمیل بودن مدارک و حایز شرایط بودن در مدتی کمتر از سه روز مراحل صدور پروانه انجام می گیرد.
وی اضافه کرد: به استناد آیین نامه کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده های دامی موضوع بند ' د' ماده 3 و بند 'ب' ماده 5 قانون سازمان دامپزشکی کشور، عبور و مرور و نقل و انتقال انواع دام زنده و فرآورده های دامی در کشور مستلزم کسب مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی است.
به گزارش ایرنا داشتن گواهی بهداشتی قرنطینه ای در سیستم یکپارچه قرنطینه جهت حمل و نقل انواع دام و طیور زنده به مقصد داخل استان و بین استانی ضروری است.
شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی و در همسایگی استان های زنجان و کردستان واقع شده است.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.