رضا طلایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آفرود سواران و رانندگان خودروهای شاسی بلند جیپ، تویوتا و لندرور هیات ورزشی اتومبیل رانی این شهرستان با وجود بارش برف و کولاک شدید با پنج دستگاه از این خودروها به 20 کیلومتری جاده تکاب - شاهین دژ اعزام شدند.
وی بیان کرد: آنها شب گذشته موفق شدند 15 دستگاه خودروی سواری و باری را که در حوالی روستای باشبرات در محور تکاب - شاهین دژ گرفتار کولاک شده و قادر به ادامه مسیر نبودند، نجات دهند.
طلایی گفت: رانندگان خودروهای آفرود تعدادی از خودروهای گرفتار شده در کولاک محور تکاب - شاهین دژ را به زنجیر چرخ مجهز کرده و چرخ های تعدادی از خودروها را نیز از میان برف سنگین جاده بیرون آوردند.
رییس اداره ورزش و جوانان تکاب ادامه داد: امداد رسانی آفرود سواران به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک مکمل تلاش های راهداران بوده و در راستای سرعت بخشیدن به روند مدیریت بحران های جاده ای در زمان کولاک و یخبندان انجام می شود.
طلایی گفت: تیم آفرود هیات اتومبیل رانی تکاب با بیش از 30 ورزشکار این رشته با 20 خودروی آفرود از سه سال گذشته در تکاب فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا، خودروهای آفرود ( off- road ) به خودروهایی گفته می شود که قابلیت حرکت و استفاده در خارج از جاده و شرایط سخت را دارند.
ورزش خودرویی آفرود، سبکی از رقابت های اتومبیل رانی بیابانی است که با خودروهای شاسی بلند و شش سیلندر در پیست های دارای عوارض سخت طبیعی و پستی و بلندی های دشوار اجرا می شود.
شب گذشته جاده تکاب در جنوب آذربابجان غربی از جمله محور تکاب - دو راهی ایرانخواه و تکاب - شاهیندژ گرفتار برف و کولاک شدید و اختلال در تردد خودروها بود که در چند نوبت خودروهای گرفتار شده در میان برف و کولاک جاده ها با تلاش راهدران، نیروهای اندادی و آفرود سواران نجات یافتند.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.