جعفر نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 2 محموله چوب در یکی از شهرستان های جنوبی استان بارگیری و در ایست بازرسی سه راهی دارلک محور مهاباد - ارومیه توقیف شده بود.
وی اضافه کرد: این 2 محموله در مجموع با وزن 17 تُن در 2 دستگاه خودرو کشنده بارگیری شده بود و با توجه به قاچاق بودن حمل محموله های چوب جنگلی پرونده آنها به اداره تعزیرات حکومتی مهاباد منتقل شد.
وی افزود: در این اداره ضمن تشکیل پرونده برای متهمان، استعلام های لازم در مورد جنگلی بودن یا غیرجنگلی بودن چوب های کشف شده از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد صورت گرفت و کارشناسان نوع چوب ها را بید جنگلی تشخیص دادند.
نوری گفت: رییس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز اداره تعزیرات حکومتی مهاباد نیز متهمان را به ضبط محموله و پرداخت 68میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد و پیرانشهر افزود: این جریمه نقدی تنها برای حمل غیرمجاز چوب جنگلی بوده و جریمه قلع و قمع درختان در صلاحیت این اداره نیست و این موضوع توسط ارگان های دیگر بررسی می شود.
وی یادآور شد: مهمترین راهکار مقابله با قاچاق چوب، جلوگیری از قطع درختان در مبدا است و در این زمینه شوراهای اسلامی روستا و دهیاران می توانند با تعامل خود با دستگاه مرتبط از قاچاق چوب جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، مهاباد یکی از محل های مهم گذر کالاهای قاچاق از مناطق مرزی جنوب آذربایجان غربی و استان کردستان به شهرهای عمقی کشور به شمار می رود.
سالانه افزون بر دهها میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان کشف و ضبط می شود.
طبق اعلام اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد امسال در مجموع بیش از 100 تُن چوب قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.
3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.