معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: لازم است فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی دکتر شریفی زاده در نشست مشترک با رییس دانشگاه ارومیه بهمراه سرپرست و معاونان جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه هر نهاد و سازمانی در سطح کلان کشور ی برای توسعه و پیشرفت اهدافی دارد که این اهداف باید در سطح خرد نیز تعریف شود و تسری یابد تا آن کشور و مجموعه رشد کند افزود: برآیند هم افزایی بین مجموعه ها و بهره گیری از اهداف کلان در سطح خرد ، آینده روشن برای کشور را بدنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تولید مقالات علمی دانشگاهی در مستحکم تر شدن پایه های علمی موثر است افزود:صرف نوشتن مقاله کافی نیست بلکه این مقالات باید  متناسب با نیاز جامعه باشند تا درجهت توسعه کشور نیز بتوان از آنها استفاده کرد.

دکتر شریفی زاده با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در دانشگاهها و مراکز آموزشی تصریح کرد: آموزش های دانشگاهی باید مبتنی بر شغل باشد و فارغ التحصیلان مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه نیز در این دیدار مهارت آموزی و اشتغال پذیری را دغدغه جدی عنوان کرد و یادآور شد: امروزه مسئله مهارت آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه فارغ التحصیلان  دانشگاهی مهارت لازم برای ورود در بازار کار را آنگونه که انتظار می رود ندارند ضمن تاکید براینکه  امروزه ایجاد اشتغال در پست های دولتی برای خیل کثیر فارغ التحصیلان مقدور نیست اظهار کرد: باید در بین دانشجویان مهارت و توانایی لازم ایجاد شود که با کسب مهارت لازم اشتغالزایی کنند.

رئیس دانشگاه ارومیه اشتغال مبتنی بر دانش از طریق دانشگاه را در توسعه موثر دانست و یاد آور شد: جهاد دانشگاهی استان به عنوان الگویی موفق در مسیر اشتغال دانش بنیان حرکت کرده و جز نهادهای انقلابی موفق بودند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.