به گزارش ایرنا، فرماندار تکاب روز سه شنبه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جهان پهلوان تختی گفت: کشتی گیران بیش از قهرمانی باید راه و رسم جهان پهلوان تختی را در فعالیت های ورزشی خود سرلوحه قرار دهند.
علی مکرمی افزود: میدان های ورزشی زمینه انسان سازی است و منش والای جهان پهلوان تختی بهترین الگو برای ترویج فرهنگ مروت و جوانمردی به شمار می رود.
وی که رییس هیات کشتی این شهرستان نیز است، بیان کرد: آیین پهلوانی، جوانمردی و اخلاق مداری بر کسب عناوین قهرمانی در ورزش مقدم است و ورزشکاران به ویژه کشتی گیران باید در این مسیر همواره الگوی رفتاری ماندگار و منحصر به فرد جهان پهلوان تختی را مدنظر قرار دهند.
مکرمی اضافه کرد: ترویج اخلاق در میان ورزشکاران و آحاد جامعه نیازمند الگوگیری از منش پهلوانی مرحوم غلامرضا تختی است و از این رو ورزشکاران و کشتی گیران مسوولیت بزرگی در این زمینه برعهده دارند.
فرماندار تکاب اضافه کرد: ورزشکاران جوان و کشتی گیران همواره عزت و احترام پیشکسوتان این عرصه و مربیان خود را حفظ کنند و زحمات این عزیزان را ارج نهند.
به گزارش ایرنا مرحوم غلامرضا تختی، کشتی گیر قهرمان و پهلوان ایرانی پنجم شهریور 1309 در محله خانی آباد تهران متولد شد؛ وی در 17 دی سال 1346 درگذشت و در آرامگاه ابن بابویه تهران به خاک سپرده شد.
هر ساله در سالروز درگذشت این جهان پهلوان ایرانی که خصلت های اخلاقی و جوانمردی وی زبانزد است در محل آرامگاه این کشتی گیر صاحب نام و مجامع ورزشی در سراسر کشور آیین های گرامیداشتی برگزار می شود.
تکاب بیش از چهار هزار ورزشکار دارد که 80 نفر از آنان در رشته کشتی فعالیت می کنند.
رشته کشتی در تکاب از قدمت زیادی برخوردار است و کشتی گیران این شهرستان در رده های مختلف سنی از جمله رده جوانان و پیشکسوتان عناوین ملی و جهانی کسب کرده است.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.