اکبر حسن بگلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان برق توسط 432 هزار و 492 انشعاب برق شهرستان ارومیه مصرف شده است.
وی ادامه داد: مراحل نصب یکهزار و 358 دستگاه کنتور فهام ' طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی' این شهرستان به پایان رسیده و انشعاب مشترکان دیماندی 'کنتورهای دیجیتالی معمولی' در اولویت تعویض این شرکت در سطح استان قرار دارد.
وی اضافه کرد: همکاری خوب و آگاهانه بخش دولتی و عمومی غیردولتی در این شهرستان کنترل خوبی در کنترل مصرف بی رویه برق داشته و از این امر جلوگیری کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای 10 خانوار شهرستان ارومیه از نعمت برق بهره مند هستند، گفت: 594 روستای ارومیه به شبکه برق رسانی متصل است.
به گزارش ایرنا، 99 درصد جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان از نعمت برق برخوردار هستند؛ یک میلیون و 179 هزار و 69 مشترک برق در استان وجود دارد که از این تعداد 316 هزار و 485 مشترک روستایی و 862 هزار و 584 مشترک شهری هستند؛سالانه یکهزار و 250 مگاوات برق در آذربایجان غربی تولید می شود.
عمده مصرف برق در آذربایجان غربی مربوط به مشترکان خانگی است و پس از آن به مصرف بخش تجاری و کشاورزی در رده های بعدی مصرف قرار دارند.
هدف از طرح فهام تعویض کنتورهای دیجیتالی معمولی با کنتورهای هوشمند (AMI ) است که این کنتورها قابلیت‌های بسیاری از جمله قرائت از راه دور، مشاهده پروفیل بار مصرفی مشترک، مشاهده وضعیت لحظه‌ای پارامترهای شبکه مشترک و... را در اختیار شرکت توزیع برق قرار می‌دهد.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.