علی ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان تسهیلات 25 میلیارد و 100 میلیون ریال برای اجرای 129 طرح مددجویی در زمینه های مختلف به متقاضیان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر این در خصوص اشتغال پایدار روستایی در مناطق محروم و عشایری، پنج میلیارد و 670 میلیون ریال برای اجرای 13 طرح پرداخت شده است.
ابراهیمی، با بیان اینکه این طرح ها زمینه اشتغالزایی را برای 142 نفر فراهم کرده است، گفت: این اشتغالزایی در رشته های زنبورداری، اصناف، کابینت سازی، خودرو، تعمیرات موبایل، وسایل الکتریکی، خیاطی، آرایشگری، دامداری بوده است.
وی اضافه کرد: از محل اعتبارات کمیته امداد امام (ره) 30 پرونده با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال برای پرداخت به مددجویان و روستاییان ساکن در مناطق محروم در دست اقدام است.
ابراهیمی با بیان اینکه ایجاد اشتغال فراگیر در روستاهای محروم و مرزی یکی از اهداف کمیته امداد این شهرستان است، افزود: رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) خوداتکایی، توانمندسازی، حفظ عزت نفس و کرامت مددجویان بوده و در مسیر تقویت بنیه اقتصادی و اجتماعی این خانواده ها تلاش می کند.
به گزارش ایرنا، چهار هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سردشت هستند کە 10٫4 درصد کل جمعیت این شهرستان را شامل می شود.
هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت تسهیلات اشتغالزا، استقلال اقتصادی و خودکفایی محرومان و نیازمندان جامعه است تا آنان با خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.
در سال گذشته نیز تعداد 2 هزار و 900 خانوار زیرپوشش کمیته امداد در آذربایجان غربی از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند.
7562/ 6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.