محمد خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مأموران یگان حفاظت مهاباد طی هفته جاری پنج نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز را در ارتفاعات کوهستانی قلاته این شهرستان دستگیر کردند.
وی گفت: 2 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، یک قبضه اسلحه شکاری مجاز، یک قطعه کبک، سه بال سهره، یک دستگاه موتور سیکلت و یک رشته تور دام زنده گیری پرندگان از این متخلفان کشف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری ارجاع شد.
وی افزود: با توجه به صدور پروانه شکار پرندگان وحشی(کبک) مأموران یگان حفاظت ادارات استان به طور مستمر به گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت ادامه می دهند و با شکارچیانی که بدون مجوز اقدام به شکار کنند، به صورت قانونی برخورد می شود.
خلیلی بیان کرد: از اول سال جاری تا نیمه اول دی ماه پنجاه و چهار نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز در مهاباد دستگیر شده و از آنان 20 قبضه اسلحه شکاری مجاز، 10 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، 12 دستگاه موتورسیکلت، 18 قطعه کبک و 17تور دام زنده گیری کشف شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست خوی نیز طی روزهای اخیر یک نفر شکارچی متخلف را قبل از انجام هرگونه شکار دستگیر کردند.
وی افزود: از این متخلف نیز یک قبضه اسلحه 2 لول به همراه 57 تیر فشنگ و2 عدد پرژکتور بزرگ قابل نصب بر روی خودرو کشف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
خلیلی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان به صورت شبانه روزی در مناطق استحفاظی حضور دارند و با هرگونه تخلف زیست محیطی به صورت قانونی برخورد می کنند.
به گزارش ایرنا، خوی از شهرستان های شمالی آذربایجان غربی است که دارای منطقه حفاظت شده مراکان با 103 هزار هکتار وسعت، منطقه شکار ممنوع زرآباد با 90هزار هکتار وسعت و مناطق هفت کیلومتری مرزهاست.
شهرستان مهاباد نیز با 237هزار جمعیت در جنوب استان قرار دارد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.