سلیمان مام عزیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دانش آموز بوکانی که «رونیا حسین زاده» نام دارد در کلاس چهارم مقطع ابتدایی در مدرسه شهید بهشتی این شهرستان مشغول به تحصیل است.
وی اضافه کرد: این دوره از مسابقات با حضور 733 شرکت کننده از 30 کشور جهان و در پنج گروه سنی مختلف 9 دی ماه در مالزی برگزار شد.
مام عزیزی با بیان اینکه «حسین زاده» در گروه سنی B مسابقات شرکت کرده بود، ادامه داد: این گروه سنی بیشترین شرکت کننده را با 250 نفر به خود اختصاص داده بود و این دانش آموز شایسته بوکانی توانست به عنوان نخست گروه خود دست پیدا کند.
وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات 35 دانش آموز ایرانی در رده های مختلف سنی و در پنج گروه مسابقات حضور داشتند.
مام عزیری گفت: دانش آموز بوکانی در این رقابت ها توانست با پشت سرگذاشتن رقیبانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، اسپانیا، آلمان، هلند و استرالیا هوش محاسبه ای خود را به رخ حریفان قدرتمند کشورهای اروپایی و آمریکایی بکشد.
وی اظهار داشت: دانش آموزان ایرانی شرکت کننده در مسابقات بر خلاف دیگر شرکت کنندگان از ابزار چرتکه در مسابقات استفاده نکردند و فقط محاسبات را به صورت ذهنی انجام دادند و این امر باعث شگفتی حاضران و شرکت کنندگان شد.
به گزارش ایرنا، برنامه حساب ذهنی (UCMAS) یک برنامه منحصر به فرد برای رشد است که در سال 1993 توسط «دکتر دینو ونگ» در کشور مالزی ابداع شد.
این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌ کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور همزمان می‌شود.
سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای سبب افزایش ظرفیت ذهن و مهارت هایی از جمله مدیریت زمان، بهبود درک مفاهیم ریاضی، تمرکز و توانایی حل مساله، بهبود حافظه و افزایش قدرت مهارت های ذهنی و اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود و در زندگی روزمره نیز نقش اساسی دارد.
بوکان با داشتن 43 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.