سهراب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب یکی از آرزوهای دیرینه و مطالبه اصلی مردم میاندوآب است که با پیگیری های انجام گرفته و حمایت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برای اولین بار در این شهرستان راه اندازی شد.
وی افزود: با توجه به اینکه میاندوآب به عنوان یک بلوک درمانی در جنوب آذربایجان غربی مطرح است، علاوه بر شهروندان میاندوآبی، مردم جنوب استان نیز از این خدمات بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به جمعیت زیاد این شهرستان و همچنین قرار گرفتن در شاهرگ ارتباطی سه استان کشور و نبود زیرساخت های ارتباطی مناسب در این شهرستان، آمار حوادث جاده ای در این منطقه زیاد است.
وی ادامه داد: نبود بخش جراحی مغز و اعصاب، بیماران و مجروحان جاده ای این شهرستان را که بیشتر از ناحیه سر و گردن مصدوم می شدند را به مرکز استان و یا سایر استان ها می کشاند.
وی با بیان اینکه افتتاح بخش جراحی مغز و اعصاب در این شهرستان دیگر نیازی به اعزام بیماران به مراکز درمانی سایر شهرها نیست، افزود: راه اندازی این بخش سبب افزایش امید به درمان در میان مردم و جلوگیری از هدررفت فرصت طلایی درمان، کاهش هزینه های درمانی مردم، خطرات احتمالی ناشی از حوادث جاده ای و صرفه جویی در وقت می شود.
حیدری بیان کرد: تجهیزات لازم برای بخش جراحی مغز و اعصاب خریداری شده و چند دوره آموزشی نیز جهت آشنایی پرسنل و کادر درمانی بیمارستان عباسی با رشته جراحی مغز و اعصاب توسط متخصص مغز و اعصاب برگزار شده است.
وی با بیان اینکه جراحی مغز و اعصاب رشته پرهزینه ای است، از خیران بخش سلامت این شهرستان خواست تا شبکه را در خرید تجهیزات پیشرفته و پرهزینه برای این بیمارستان یاری رسانند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: یکی از پزشکان متخصص‌ و باسابقه این منطقه در رشته جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات نیز از چند روز پیش فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده است.
به گزارش ایرنا، میاندوآب دارای دو بیمارستان است که هر کدام دارای 150 تختخواب است و با افتتاح فاز دوم یکی از این بیمارستان ها تعداد تخت های بیمارستانی در این شهرستان به 400 تخت افزایش می یابد.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9871/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.