رییس امور منابع آب میاندوآب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب در این رودخانه فصلی که از رودخانه های منتهی به زرینه رود و حوضه آبریز دریاچه ارومیه است، زودتر از موعد جریان یافت.  
ضرغام گوزلی افزود: این رودخانه فصلی بوده و از کوه ها و دامنه های کم ارتفاع و حاشیه سهند و نیز از منطقه «بابا گرگر» تکاب سرچشمه می گیرد.
گوزلی با بیان اینکه حوضه این رودخانه بیشتر تپه ماهور و کم ارتفاع بوده و جریان های سطحی آب در آن خیلی کم است، بیان کرد: آب این رودخانه در بیشتر سال ها از اواخر زمستان تا تابستان سال بعد جریان می یابد.
به گزارش ایرنا، مقدار بارش ها در سال زراعی جاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 148.6 درصد و نسبت به دوره آماری درازمدت 56 درصد افزایش یافته است؛ میاندوآب دارای سه رودخانه قوروچای، سیمینه رود و زرینه رود است که از داخل و حاشیه این شهر عبور می کند. 
سیمینه رود یکی از رودهای مهم آذربایجان غربی است که از کوهستان های بوکان، سقز، بانه و شمال عراق سرچشمه می گیرد و پس از عبور از شهرهای بوکان و میاندوآب به دریاچه ارومیه می ریزد.
رودخانه زرینه رود نیز با طول 230 کیلومتر طولانی ترین رودخانه آذربایجان غربی است که در طول مسیر خود شهرستان شاهین دژ و میاندوآب را می پیماید و به دریاچه ارومیه می ریزد. 
رودخانه قوروچای نیز پس از گذر از روستاهای واقع شده در جنوب شرقی بخش باروق به رودخانه زرینه رود میاندوآب می ریزد.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.