به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز یکشنبه در دیدار با مدیران اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی افزود: جهت تبیین این ضرورت باید از ظرفیت رسانه ها بیش از پیش استفاده شود و برنامه ریزی در این خصوص الزامی است.
وی اضافه کرد: نیروهای منابع طبیعی کار بسیار بزرگی را در سطح آذربایجان غربی انجام داده اند و امیدواریم این اتفاق مایه خیر و برکت برای استان و مردم ایران باشد.
وی تاکید کرد: تریبون های نمازجمعه برای ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی آماده است و از همه ظرفیت نمازهای جمعه در این خصوص استفاده می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز در این دیدار بیان کرد: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری نسبت به مسائل منابع طبیعی و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه برای سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اختصاص داده شده است.
میرصمد سیدموسوی با اشاره به اینکه سهم آذربایجان غربی از این اعتبار 210 میلیارد ریال است، بیان کرد: 20 حوزه آبخیزداری در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی مشخص شده و عملیات آبخیزداری در این حوزه ها طی یک بازه زمانی چهار ماهه به اجرا درآمده است.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح های آبخیزداری از اوایل پاییز امسال آغاز شد و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد؛ این استان 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی دارد.
8137 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.