اسعدخضری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون یک تشکل دیگر نیز در این شهرستان در حال طی مراحل ثبت نام و دریافت مجوز فعالیت است، افزود: سازمان های مردم نهاد در بهبود اوضاع اجتماعی و فرهنگی جامعه تاثیر فراوانی دارند و بهترین فرصت و ظرفیت در کمک به پیشبرد اهداف دولت هستند.
وی افزود: در گذشته فعالیت بیشتر سمن ها در حوزه امور خیریه بود اما در دولت تدبیر و امید سمن ها شکوفا شدند و در بهبود شرایط و فضای اجتماعی موجود تاثیر فراوانی از خود برجای گذاشتند.
خضری با بیان اینکه در زمان حاضر دولت برای پیشبرد اهداف و پیشرفت کشور ناگزیر است از مشارکت های مردمی استفاده کند، اضافه کرد: اگر نقش مشارکت مردم در کشور پر رنگ شود، این اقدام موجب تمرکز دستگاه های اجرایی بر وظایف واقعی و اصلی خود و بهبود عملکرد می شود.
وی بیان کرد: خوشبختانه سازمان های مردم نهاد در این شهرستان فعالیت بسیار چشمگیری دارند و تاثیر این سمن ها و حوزه فعالیت آنها در عرصه های مختلف جامعه بسیار نمایان است.
وی گفت: سمن ها در این شهرستان در حوزه ی میراث فرهنگی، محیط زیست، امور اجتماعی و فرهنگی، ورزشی و امور خیریه تاثیرات فراوانی را در این شهرستان داشته اند.
فرماندار اشنویه افزود: وجود و افزایش سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوهای توانمند توسعه فعالیت های اجتماعی، تاثیرات فراوانی در فرهنگ سازی و پیشبرد اهداف جامعه دارد و مشارکت جوانان و شهروندان در قالب این سمن ها سبب پیشرفت شهرستان و حل بسیاری از مشکلات موجود خواهد شد.
به گزارش ایرنا، حذف «ترقه و نه به ترقه» در چهارشنبه سوری و اجرای اولین برنامه سه شنبه های بدون خودرو در این شهرستان و همیاری در جشنواره گیلاس و برنامه های ورزشی و زیست محیطی، برگزاری جشنواره ها و فعالیت در عرصه میراث فرهنگی از جمله فعالیت های سمن ها در این شهرستان است.
سازمانهای مردم نهاد یا سمن ها به سازمانی اشاره می کند که به طور مستقیم بخشی ازساختار دولت محسوب نمی شود اما نقش بسیار مهمی به عنوان واسطه بین فرد به فرد مردم و قوای حاکم ایفا می کند.
اشنویه در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.
9870/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.