به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در نشست مشورتی با بخشداران استان افزود: طی سال جاری 2 هزار و 400 میلیارد ریال برای بخش اشتغال پایدار روستایی این استان تخصیص یافته بود و بر اساس آمار، آذربایجان غربی 134 درصد از منابع تخصیصی خود را در راستای اشتغال روستایی جذب کرده است.
وی بیان کرد: باید با توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی از مهاجرات روستاییان به شهرها جلوگیری گردد و این امر می تواند مانع از توسعه حاشیه نشینی در شهرها شود.
وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت های گردشگری و بوم گردی روستاهای آذربایجان غربی باید برای توسعه اشتغال بهره لازم را برد، ادامه داد: سه هزار روستا در این استان وجود دارد اما تنها حدود 50 واحد بوم گردی راه اندازی شده است و این تعداد باید افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه 310 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای مرزی آذربایجان غربی هزینه شده، اضافه کرد: 190 میلیارد ریال برای بیمه کردن 80 هزار واحد مسکونی، 70 میلیارد ریال برای اغذیه رایگان در مدارس این مناطق و 50 میلیارد ریال نیز برای پیش دبستانی های این مناطق هزینه شده است.
استاندار آذربایجان غربی گفت: بخشداران دقت کنند تا از اعتبارات دهیاری ها در بخشداری هزینه نکنند زیرا این امر تخلف محسوب می شود.
شهریاری بیان کرد: بخشداران در بحث منابع طبیعی و محیط زیست نظارت جدی داشته باشند و اگر بخشی از منابع طبیعی مورد تعرض قرار گیرد، باید مورد برخورد جدی قرار بگیرد.
وی افزود: بخشداران نمایندگان عالی دولت در روستاها هستند و در این شرایط ویژه کشور باید با ابتکار عمل مشکلات را شناسایی کرده و راهکارهای رسیدگی به این مشکلات را بررسی کنند.
به گزارش ایرنا، طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت یکی از سه طرح بزرگ دولت برای ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان و عشایر و ساکنان مناطق محروم است.
طرح های اشتغال زایی مثل اشتغال فراگیر، روستایی، طرح کارورزی و طرح کارآموزی از جمله اقداماتی است که دولت بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.
همچنین طرح اشتغال فراگیر از اواخر سال گذشته با هدف افزایش جمعیت شاغل کشور به میزان 970 هزار نفر توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.