انور سعیدی روز شنبه در جلسه کارگروه پسماند پیرانشهر افزود: با احتساب زباله های روستایی این میزان به 150 تن در روز می رسد که با توجه به این رقم، بازیافت زباله بسیار ضروری به نظر می رسد.
وی اضافه کرد: شهرداری پیرانشهر برای کاهش اثر زیست محیطی پسماندها در پیرانشهر، مکان یابی جدید برای دفن زباله انجام داده و برای بازیافت زباله ها آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
وی بیان کرد: با توجه به فعالیت شرکت 'کاوشگران صنعت کنکاش' و احداث کارخانه بازیافت در سال های گذشته، آماده همکاری جهت راه اندازی مجدد این کارخانه نیز هستیم.
فرماندار پیرانشهر نیز در این جلسه گفت: این شهرستان در سال های اخیر با رشد سریع جمعیت روبرو بوده و میانگین رشد جمعیت در این شهرستان 2 برابر میانگین استانی است.
سیدعلی ترابی افزود: این موضوع موجب ایجاد مشکل در مدیریت پسماند شده و فعال سازی مجدد کارخانه بازیافت برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد و دولت نیز آماده ارائه تسهیلات ویژه برای فعالیت مجدد این کارخانه است.
وی اضافه کرد: در پیرانشهر برای مدیریت پسماند ظرفیت های مناسبی وجود دارد و علاوه بر وجود کارخانه بازیافت، در پیرانشهر نخبگان فراوانی وجود دارد که می توان با حمایت از آن ها مشکلات این بخش را کاهش داد.
وی بیان کرد: در جلسه اخیر کارگروه پسماند از طرح نوجوان پیرانشهری رونمایی شد که در راستای تفکیک زباله از مبدا به شیوه ای نوین ابداع شده است که می توان روی آن برنامه ریزی اساسی انجام داد.
به گزارش ارنا، پیرانشهر در جنوب استان آذربایجان غربی است که به عنوان یکی از اولین شهرهای استان، دارای کارخانه بازیافت شد ولی بنا به دلایلی فعالیت این کارخانه متوقف شده است.
9915/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.