ناصر حضرتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که سهم جمعیتی استان از کل کشور حدود 4.2 درصد است.
وی با اشاره به پیش بینی 12 هزار و 170 میلیارد ریال بودجه از محل تملک دارایی های سرمایه ای برای آذربایجان غربی اضافه کرد: با این رقم، این استان رتبه ششم کشور را در بودجه سال آینده از نظر اختصاص بودجه در اختیار دارد که بهتر از رتبه استان در سال گذشته است.
وی بیان کرد: خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و خراسان رضوی تنها استان هایی هستند که سهم آنها از بودجه بیشتر از ماست و استان هایی نظیر آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران و دیگر استان ها بسیار پایین تر از آذربایجان غربی در این جدول قرار دارند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شکاف توسعه بین این استان و مناطق برخوردار کشور، تاریخی و بسیار زیاد است، ادامه داد: البته نگاه سازمان برنامه و بودجه به این استان در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید در راستای پرکردن این شکاف بوده و اعتبار قابل توجهی طی بودجه های سالانه، از طریق صندوق توسعه ملی و اعتبارهای ملی، استانی و ملی استانی شده به این استان اختصاص یافته است.
وی از افزایش 20 درصدی اعتبار آذربایجان غربی در لایحه بودجه سال آینده نسبت به قانون بودجه امسال خبر داد و گفت: اعتبار 10 هزار و 120 میلیارد ریالی سال 1397 در لایحه سال 1398 به 12 هزار و 170 میلیارد ریال رسیده که جهشی قابل توجه با وجود مشکلات اعتباری دولت است.
حضرتی افزود: علاوه بر این رقم، سه هزار و 420 میلیارد رریال در لایحه سال آینده برای پروژه های ملی و ملی استانی شده آذربایجان غربی در نظر گرفته شده که 54 درصد نسبت به امسال رشد دارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این 2 رقم، ارقام دیگر بودجه ای شامل ابلاغ های مجدد در طول سال، اعتبار تخصیصی از صندوق توسعه ملی و اعتبار اختصاص یافته وزارتخانه ها برای دستگاه های اجرایی استانی اختصاص می یابد که این موارد نیز قابل توجه است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های محروم کشور به شمار می رود که در طول مدت فعالیت دولت تدبیر و امید توجه ویژه اعتباری به این استان صورت گرفته است.
2093/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.