حامد رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزادسازی محدوده های معدنی برای اولین بار همزمان با سراسر کشور از اواخر تابستان امسال آغاز شده است.
وی بیان کرد: اطلاعات این محدوده های معدنی در سامانه اینترنتی کاداستر معادن به آدرس http://cadastre.mimt.gov.ir درج و متقاضیان فعالیت و سرمایه گذاری در عرصه های معدنی می توانند نسبت به ثبت درخواست و پیگیری های بعدی اقدام کنند.
وی گفت: هر گونه ثبت محدوده اکتشافی بر اساس مفاد قانون معادن و آیین نامه اجرایی مربوطه بوده و متقاضیان می توانند پس از ثبت نام در سامانه کاداستر معادن و اخذ گواهینامه صلاحیت فنی و مالی از سازمان نظام مهندسی معدن، متناسب با امتیاز اخذ شده نسبت به ثبت محدوده در گروه های معدنی تعریف شده در قانون معادن اقدام لازم به عمل آورند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت اظهار داشت: هرگونه ارائه مجوز برای آزادسازی معادن درخواست شده منوط به استعلام از ادارات مربوطه همچون محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری به خاطر پوشش جنگلی و مراتع و یا گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری و یا میراث فرهنگی و گردشگری می شود.
وی گفت: در این شهرستان هم اکنون 2 معدن فعال دارای مجوز سنگ لاشه وجود دارد که مجوزهای آنها به صورت مقطعی است و برای 24 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
رمضانی اضافه کرد: سالانه 63 هزار و 700 تن از این معادن استخراج شده و روانه بازار مصرف می شود.
سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.