یک کار آفرین بخش طیور گفت: تامین محصول با کیفیت و اشتغال زایی باید اولویت اصلی تولیدکنندگان باشد.

رضا سواری در گفت و گو با خبرنگار ایسنامنطقه آذربایجان غربی افزود: تامین محصول با کیفیت، اشتغال زایی و مهار تورم  در جهت کمک به توسعه اقتصادی کشور باید اولویت اصلی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باشد.

 سواری، مدیر یکی از واحدهای صنعتی بخش طیور استان با اشاره به اینکه کشتارگاه مذکور در ابتدا یک واحد متروکه بوده که از سال 96 کار های باز سازی و تجهیز این واحد کشتارگاهی آغاز شد تصریح کرد: این کشتارگاه با مساحت 250هکتار، دارای دو واحد تونل انجماد، یک واحد جوجه کشی است و ظرفیت تولید 4 هزار الی 6 هزار قطعه مرغ در ساعت را دارد.

وی با اشاره به اینکه توجه به کیفیت و مرغوبیت غذای تولید شده جز اولویت های این کشتارگاه است اظهار کرد: در حال حاضر 180 نفر به طور مستقیم در این کشتارگاه مشغول به کار هستند که با توسعه بخش های دیگر این واحد تعداد افراد شاغل در این واحد افزایش خواهد یافت.

این کار آفرین با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی تنها از 30 درصد ظرفیت کارخانه ها و کشتارگاه های استان استفاده می شود، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران باید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیت های استان در بخش های کشاورزی و دامپروری تلاش کرده و دولت نیز در این حوزه کمک های بیشتری ارائه دهد.

وی تاکید کرد: تا قبل از وضع قانون عوارض برای صادرات ،بازار فروش و صادارات  به کشورعراق بهتر و اشتغال به صورت پایدار بود ولی متاسفانه با وضع عوارض وضعیت بازار نامناسب شده است.

سواری با اشاره به اینکه افزایش قیمت نهاده های دامی، افزایش هزینه های حمل ونقل، وام های بانکی و تورم از جمله مشکلات تولید کنندگان بخش طیور است  افزود: دولت  با تسهیل روند اعطای تسهیلات بانکی به تولید کنندگان، لغو عوارض صادراتی و تامین نهاده های دامی با قیمت مناسب می تواند از مشکلات تولید کنندگان کاسته و موجب رونق تولید و اشتغال شود.

این کار آفرین ادامه داد: برای داشتن اشتغال پایدار باید دولت موانع تولید را رفع و صادرات را تسهیل دهد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.