علی امان زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه رقیب سیامند رحمان، ورزشکارانی از کشورهای کلمبیا، اوکراین و مصر هستند.
وی بیان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند از طریق اینستاگرام، توئیتر و فیس بوک رسمی سایت به کاندیداها رای دهند.
وی ادامه داد: رحمان به عنوان قوی ترین مرد معلول جهان، پارالمپیک و آسیا تمام تمرکز خود را برای موفقیت در پارالمپیک 2020 توکیوی ژاپن گذاشته و به دنبال ثبت یک رکورد جدید و تاریخ ساز در آن رقابت هاست.
به گزارش ایرنا، مهرماه امسال سیامند رحمان وزنه بردار سنگین وزن دسته به اضافه 107 کیلوگرم مدال طلای بازی های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی را بر گردن آویخت.
این قهرمان اشنویه ای در نخستین حرکت وزنه 273 کیلوگرمی را مهار کرد، در دومین حرکت نیز وزنه 293 کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی های پاراآسیایی را که در اختیار خودش بود، بشکند.
رحمان برای سومین حرکت وزنه 295 را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی را ارتقا داد.
قویترین مرد معلول جهان در پارالمپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل نیز رکورد 310 کیلوگرم را به ثبت رساند و این بار قصد دارد با صلاحدید و تصمیم کادر فنی رکورد جدیدی را در پارالمپیک 2020 توکیوی ژاپن به ثبت برساند.
سیامند رحمان متولد 1367 و اهل شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی و وزنه بردار سنگین وزن ایران است که در سال 1387 برای اولین بار به اردوی تیم ملی وزنه ‌برداری معلولان دعوت شد.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.