محمد حیرت انگیز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بین پسران پس از نام محمد، نام های آیهان، امیرعلی، ابوالفضل، علی، محمدطاها و امیرحسین در رده های بعدی انتخاب والدین برای نوزادان در سال جاری قرار داشته است.
وی اضافه کرد: پس از نام فاطمه نیز اسامی یسنا، زهرا، باران، آنیا، آوا، آیلین و نازنین زهرا بیشترین انتخاب برای نوزادان دختر این استان بوده است.
وی اظهار کرد: مشکل خاصی درخصوص انتخاب نام در ثبت احوال وجود ندارد ولی شناسنامه نخستین هدیه والدین به فرزندان است و می توان با نام های زیبا، این هدیه را زیباتر کرد که در این خصوص روایت های مختلفی نیز در منابع روایی وجود دارد.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی بیان کرد: در سال جاری 41 هزار و 774 ولادت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد حدود 21 هزار و 684 مورد ولادت نوزاد پسر و افزون بر 20 هزار و 90 مورد نیز ولادت نوزاد دختر بوده است.
حیرت انگیز افزود: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال جاری برابر 108 است یعنی در ازای ثبت ولادت 100 نوزاد دختر، ولادت 108 نوزاد پسر به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا، میزان ولادت در سال های اخیر به تبع کشور در آذربایجان غربی نیز کاهش یافته و به کمتر از 2 نفر برای هر زوج رسیده است که صاحب نظران از این امر ابراز نگرانی می کنند.
این ابراز نگرانی در سطح کشور به حدی است که رهبر معظم انقلاب در 2 سال گذشته سیاست های جمعیتی را ابلاغ فرموده اند و تلاش برای افزایش جمعیت کشور و تسهیل امر ازدواج از جمله این سیاست هاست.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.