احمد علیپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر همین اساس تفاهم نامه ای آموزشی با دانشگاه آزاد مهاباد منعقد شده است تا در اجرای طرح ها و کارگاه های آموزشی در این زمینه با جهاد کشاورزی سردشت همکاری کنند.
وی اضافه کرد: این تفاهم نامه در 12 بند منعقد شده است که برگزاری سمینار های آموزشی، فعالیت های پژوهشی و بهره گیری از امکانات واحدهای گلخانه ای دانشگاه آزاد مهاباد از جمله مفاد آن به شمار می رود و در هفته آینده وارد فاز عملیاتی می شود.
علیپور افزود: این تفاهم نامه آموزشی در جهت حمایت از تولیدات داخلی و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و همچنین نیاز شهرستان به اشتغال پایدار و رفع موانع توسعه کشت های گلخانه ای منعقد شده است.
رییس جهاد کشاورزی سردشت اظهار داشت: این مدیریت همچنین از طریق ارایه تسهیلات روستایی و عشایری با کارمزد چهار درصد آماده حمایت از کشاورزان و علاقه مندان به فعالیت در این حوزه است.
به گزارش ایرنا، در شهرستان مرزی سردشت بیش از هشت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی سکونت دارند.
دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد به قطب مهم علمی در حوزه کشاورزی شمالغرب کشور تبدیل شده است به طوریکه دانشکده کشاورزی این واحد دانشگاهی که در سال 1384 آغاز بکار کرد هم اکنون یکی از فعال ترین دانشکده های کشاورزی منطقه به شمار می رود.
این دانشکده با داشتن 20 رشته کارشناسی و 6 رشته کارشناسی ارشد از امکانات بسیار مطلوبی برخوردار است که از آن جمله می توان به وجود 10 آزمایشگاه تخصصی و بیش از 30 هکتار گلخانه های تخصصی، تحقیقاتی و اراضی کشاورزی و باغی اشاره کرد.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.