امیرید بیضاء روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد، سرنشینان بیش از 200 دستگاه خودرو سواری و باری بودند که شب گذشته و بامداد امروز در محورهای تکاب - شاهین دژ و تکاب - دو راهی ایرانخواه در محاصره برف و کولاک گرفتار شده بودند.
وی بیان کرد: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس با حضور در محورهای برفی این منطقه بیش از 10 ساعت به مسافران و رانندگان گرفتار شده در کولاک شدید جاده ها امدادرسانی کردند و آنان را از سرمازدگی نجات دادند.
ید بیضاء ادامه داد: بسیاری از خودروهای گرفتار شده در گردنه سخت گذر مایین بلاغ در 35 کیلومتری جاده تکاب - شاهین دژ به دلیل کولاک شدید و نبود دید کافی از مسیر خود منحرف شده بودند و با تلاش راهداران به آنان امدادرسانی شد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب با بیان اینکه نبستن زنجیر چرخ از عوامل مهمی است که موجب گرفتار شدن خودروها در جاده های برفی تکاب شده بود، افزود: راهداران و امدادگران هلال احمر در گردنه مایین بلاغ و محور دو راهی ایرانخواه برای تجهیز خودروها به زنجیر چرخ به رانندگان گرفتار شده در این محورها کمک کرده و آنان را به ادامه مسیر هدایت کردند.
ید بیضاء بیان کرد: در جریان کولاک شدید شب گذشته و بامداد امروز در تکاب به دلیل امدادرسانی به موقع به رانندگان و مسافران از سوی راهداران و نیروهای امدادی و برف روبی و نمک پاشی مستمر محورهای مواصلاتی خوشبختانه هیچ حادثه جاده ای در این محورها روی نداد.
به گزارش ایرنا، بارش برف و کولاک شدید روز گذشته شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی را فراگرفت؛ راه های دسترسی این شهرستان به علت کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه در فصل زمستان برف گیر و کولاکی است.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.