سرگرد وحید شکرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم های اعزامی شامل یک تیم پزشک عمومی و 2 تیم پزشک متخصص داخلی بودند که برای ارایه خدمات پزشکی به روستای «حاجی علی کند» از توابع بخش مرکزی مهاباد اعزام شده و به روستاییان ساکن در این روستا و دیگر روستاهای اطراف به طور رایگان خدمات پزشکی ارایه دادند.
وی ادامه داد: این تیم ها 50 خدمت رایگان از جمله مشاوره مامایی و پزشکی، تزریقات و پانسمان، روانشناسی، غربالگری اولیه بیماری های مختلف مانند فشارخون و قند خون و بهداشت خانواده را برای بیماران انجام داده که در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع داده اند.
سرگرد شکرانی با بیان اینکه در این طرح خدمات دارویی رایگان نیز به بیمارانی که نیاز به تجویز دارو دارند، ارایه شده است، اظهار داشت: این سه تیم پزشکی تاکنون به روستاییان 200 روستای این مناطق خدمات پزشکی رایگان ارایه کردند.
مسوول بسیج جامعه پزشکی مهاباد با بیان اینکه این دور، ششمین مرحله از اعزام تیم های پزشکی طی سال جاری در این شهرستان است، ادامه داد: 2 هزار نفر در مناطق محروم این شهرستان طی 9 ماه سال جاری با اعزام این تیم های پزشکی، خدمات رایگان دریافت کرده اند.
به گزارش ایرنا، مهاباد دارای 237 هزار نفر جمعیت است که 168 هزار نفر آن در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی ساکن هستند.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.