سعید رهبر سوره روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزار و 500 نفر از این تعداد آموزش تخصصی مقابله با بحران را فرا گرفته اند.
وی ادامه داد: افزایش توان امدادی و تاب آوری جامعه با هدف کاهش خسارات در برابر حوادث در اولویت برنامه های ماست.
مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی اضافه کرد: جامعه باید بعد از بروز حادثه توان داشته باشد تا به حالت اولیه خود برگردد و شرط این امر افزایش آموزش در جامعه هدف است.
وی ادامه داد: همچنین در این راستا 136 هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در مناسبت های مختلف در محلات و مساجد آموزش های لازم و پیشگیرانه از بروز حوادث را فرا گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه چهار هزار نفر امدادگر در آذربایجان غربی فعالیت دارند، اعلام کرد: علاوه بر آن 12 هزار نفر داوطلب در تعامل با جمعیت هلال احمر این استان فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه انجام می دهند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از جمله استان های کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیرانتفاعی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور ایران و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فعالیت دارد.
هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود (کمیته بین‌المللی صلیب سرخ) باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند.
هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای سازمان‌های زیرشاخه متعددی است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرد.
حمایت از آسیب دیدگان نظامی و غیر نظامی، آمادگی در برابر سوانح، پاسخ گویی به سوانح، کمک به بهبود بهداشت و سلامت جامعه، گسترش اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ وهلال از محورهای اصلی فعالیت جمعیت هلال احمر است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.