اکرم مهدی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله نهایی تیم ملی اسکواش نوجوانان دختر طی روزهای 18 تا 21 دی سال جاری در باشگاه اسکواش انقلاب تهران برگزار می شود.
وی بیان کرد: فاطمه سادات حیدری سرمربی، پرند دولتی زاده مربی و حلیمه مسعودی سرپرست تیم ملی نوجوانان زیر 15 و 13 سال هستند.
وی ادامه داد: امسال طرح استعدادیابی با جدیت بیشتری و بر اساس هماهنگی های انجام شده با مسوولان آموزش و پرورش و مدارس به طور منظم در خانه اسکواش ارومیه زیر نظر مربی سابق تیم ملی و رییس کمیته استعدادیابی هیات اسکواش استان برگزار شد که موجب ظهور استعدادهای برتر این رشته در رده های پایه می شود.
رییس هیات اسکواش آذربایجان غربی گفت: شهریور ماه امسال نیز مسابقات قهرمانی دانش ‌آموزان پسر کشور در رده سنی زیر 13 و 15 سال طی روزهای 15 تا 17 شهریور سال جاری در خانه اسکواش ارومیه برگزار شد.
به گزارش ایرنا هیات اسکواش آذربایجان غربی فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرده است و به عنوان یک هیات نوپا در طول مدت هشت سال توانسته در ارزیابی فدراسیون جزو پنج هیات برتر ایران قرار گیرد.
هم اکنون در شهرستان های میاندوآب، ارومیه، اشنویه و پیرانشهر سالن اسکواش وجود دارد ولی هیات شهرستان های نقده، خوی، سلماس و مهاباد فاقد خانه اسکواش است.
اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک ‌نفره (2 بازیکن) و دونفره (4 بازیکن) در زمینی کاملا احاطه ‌شده با دیوارهای معمولا شیشه‌ ای بازی می‌شود و شیشه‌ای بودن دیوارها تماشای بازی توسط تماشاگران را امکان‌ پذیر می‌کند.
یکی از دشواری‌ های اسکواش این است که برخلاف دیگر ورزش‌های راکتی، توپ در اغلب اوقات از پشت سر بازیکن می‌آید و هدف اصلی این بازی، ضربه‌ ای به توپ است که حریف نتواند به راحتی ضربه بعدی را به دیوار بزند و یا به دشواری واکنش نشان دهد.
7156/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.