فرزاد ظاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتفاع برف در محورهای برف گیر و کوهستانی این شهرستان به بیش از 20 سانتی متر رسیده است و موجب کندی تردد در این محورهای مواصلاتی به ویژه در نقاطی همچون گردنه زمزیران و بازارچه کیله شده است.
وی افزود: اکیپ های راهداری با 13 دستگاه ماشین سنگین و 20 نفر راهدار مشغول برف روبی و نمک پاشی محورهای مواصلاتی این شهرستان است.
وی با بیان اینکه نمک پاشی و برف روبی در محورهای مواصلاتی همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: خوشبختانه هیچ محور بین شهری و روستایی در سردشت مسدود نبوده و تردد در تمامی آنها در جریان است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سردشت اضافه کرد: به علت بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و گردنه ها دید به کمتر از 50 متر رسیده است.
ظاهری از شهروندان خواست به هنگام تردد در جاده ها از تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ استفاده کنند و از سالم بودن وسایل گرمایشی خودروهای خود اطمینان داشته باشند.
سردشت دارای 642 کیلومتر راه شامل 542 کیلومتر راه روستایی و 100 کیلومتر راه بین شهری بوده و از این میزان 209 کیلومتر آسفالت و 433 کیلومتر شوسه و خاکی است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اشنویه نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل بارش برف تردد در تمامی محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیراست.
محسن خادمی افزود: بارش برف از ساعت 5 صبح در این شهرستان شروع شده و هم اکنون ارتفاع برف در محورهای مواصلاتی به 25 سانتی متر رسیده است.
وی افزود: عملیات برف روبی و نمک پاشی در محورهای اصلی اشنویه - نقده، اشنویه - ارومیه و اشنویه - پیرانشهر از بامداد امروز با استفاده از بیش از هشت دستگاه ماشین آلات سنگین آغاز شده است و ادامه دارد.
خادمی افزود: با توجه به برودت هوا و لغزنده بودن محورهای مواصلاتی رانندگان از سالم بودن خودرو و تجهیزات ایمنی آن پیش از سفر اطمینان حاصل کنند و زنجیر چرخ نیز به همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا ورود یک سامانه بارشی زای قوی ازغرب کشور به آذربایجان غربی موجب بارش برف در اشنویه و سایر نقاط این استان شده است.
اشنویه دریک منطقه سردسیر وکوهستانی واقع شده است و دارای 82 کیلومتر راه اصلی و 180 کیلومتر راه فرعی و 2 راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است.
9870/ 7562/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.