حسن عبدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره آموزشی با حضور بافندگان فرش از ارومیه، بوکان، مهاباد، نقده، پیرانشهر، میاندوآب، شاهین دژ و تکاب به مدت 12 ساعت کاری طی 2 روز در محل سالن جلسات اتاق اصناف این شهرستان برگزار شد.
وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با حضور اساتیدی از شهرستان های شهرکرد و ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: قالی با اصالت و منحصر به فرد جنوب آذربایجان غربی تنها با برندسازی و تقویت تولیدکنندگان آن می تواند به روزهای باشکوه گذشته برگردد.
عبدی ادامه داد: در این دوره شرکت کنندگان با اهمیت برند سازی فرش دستباف، چگونگی ایجاد برند و نحوه ثبت برند آشنا شدند و نقاط ضعف و قوت این برندها توسط اساتید دعوت شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در پایان این دوره برای شرکت کنندگان گواهی نامه معتبر نیز صادر شد، گفت: در این دوره آموزشی همچنین برندهای موجود فرش در کشور نیز مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
عبدی اضافه کرد: این دوره با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی و اعلام آمادگی اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان، اتاق اصناف و اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف و شرکت های تعاونی شهری و روستایی این شهرستان برگزار شد.
وی افزود: بوکان یکی از قطب های تولید فرش در استان و سطح کشور به شمار می رود که در آن حدود 10هزار قالی باف فعال هستند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: علاوه بر این تعداد قالی باف یک کارگاه با مدیریت متمرکز بزرگ و 23 کارگاه دارای پروانه صنفی با مدیریت غیرمتمرکز نیز در این شهرستان فعال است.
به گزارش ایرنا سالانه بیش از 45 هزار مترمربع فرش دستبافت و تابلو فرش در این شهرستان تولید می شود؛ بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.