به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری عصر چهارشنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: باید از ظرفیت هنرمندان برجسته کشور برای ساخت فیلم و سریال های فاخر در خصوص دوران دفاع مقدس به ویژه در خصوص رشادت رزمندگان در این استان استفاده شود.
وی اضافه کرد: دفاع مقدس، عملیات ها و فداکاری های رزمندگان در جنگ تحمیلی، آن گونه که باید و شاید برای نسل های جوان معرفی نشده است.
وی با ذکر خاطراتی از حضور خود در دوران دفاع مقدس بیان کرد: رزمندگان همچون فرشته های الهی با اخلاص کامل و معنویت خاص، از انقلاب و خاک کشور صیانت می کردند و در هر شرایطی آماده جانفشانی بودند ولی متاسفانه این رشادت ها به نسل جوان منتقل نشده است.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: رشادت هایی که طی دوران دفاع مقدس در آذربایجان غربی انجام گرفته بی نظیر است به طوری که شهدای زیادی از این استان تقدیم انقلاب شده است و ضرورت دارد در جهت معرفی این شهدا و رشادت های آنان اهتمام ویژه صورت گیرد.
شهریاری پیشنهاد کرد تا در قالب تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آثار هنری از جمله فیلم، مستندهای کوتاه و سریال در خصوص دوران دفاع مقدس و شهدای والامقام آذربایجان غربی تولید شود.
وی گفت: در سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی، احداث یادمان شهدای جنگ چالدران مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد طی 2 سال آینده، این یادمان احداث شود.
وی دستور داد اعتبار مورد نیاز اعزام کاروان های راهیان نور استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین و دلجویی از خانواده معظم شهدا در ایام الله دهه مبارک فجر در دستور کار قرار گیرد.
همچنین در این جلسه با دستور استاندار آذربایجان غربی مقرر شد هفت میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل موزه دفاع مقدس استان آذربایجان غربی اختصاص داده شود.
به گزارش ایرنا، روسای کمیته های هفتگانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این جلسه، گزارش عملکرد و اقدامات کمیته ها طی سال جاری را تشریح کردند.
آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر در دوران دفاع مقدس بود و علاوه بر 12 هزار شهید بومی، 24 هزار شهید غیربومی نیز در این استان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
دفاع مقدس از کیان اسلامی از سال 1357 آغاز شده بود و تا سال ها پس از پایان جنگ تحمیلی ادامه داشت.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.