رئیس اداره عشایر اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سنجش سلامت برای دانش آموزان عشایری همگانی، الزامی و رایگان است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، نسرین پاکدوست در جلسه هم اندیشی مدیران و مدیر آموزگاران عشایر استان که در اتاق کنفرانس آموزش و پرورش سلماس برگزار شد ، گفت: طبق تعریف ، مدرسه عشایری مدرسه ای است که ۵۰ درصد یا بیشتر دانش آموزان آن از عشایر باشند و ما باید به سمت ایجاد فرصت برابر آموزشی میان تمام دانش آموزان عشایر و غیرعشایر حرکت کنیم .

وی افزود: با توجه به شرایط خاص این دانش آموزان، اجرای پیش دبستانی، آمادگی دوزبانه و سنجش سلامت برای دانش آموزان عشایری همگانی و الزامی و رایگان است .

پاکدوست اظهار کرد: به منظور افزایش پوشش تحصیلی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموز عشایر به ویژه دختران، موظف هستیم نسبت به ارائه افزون تر خدماتی چون وسایل رفت و آمد و خوابگاه های مرکزی و راه اندازی مدارس شبانه روزی اقدام کنیم .

رئیس اداره عشایر اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: وجود 35 هزار  و 234 نفر دانش آموز عشایری در استان و شمار زیادی از بازماندگان از تحصیل در میان عشایر در حالیکه فقر زیرساخت های آموزشی در این بخش به چشم می خورد، لزوم توجه ویژه و جهادی را می طلبد .

پاکدوست تاکید کرد: عدالت آموزشی یکی از مهمترین شعارهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد تاکید مسئولان نظام بوده است و از همین رو دولت ها در راستای تحقق آن به صورت مداوم طرح هایی را برای تصویب به نهادهای مرجع برده و آورده اند.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان عشایری که حق تحصیل و برخورداری از عدالت آموزشی را مانند هر کودک و نوجوان دیگری در این سرزمین دارند اظهار کرد:  بیش از 35 هزار و 234 نفر دانش آموز عشایری در استان مشغول به تحصیل هستند و که بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل را نیز می توان در میان آنها جستجو کرد .

وی افزود : نبود سرویس بهداشتی برای اغلب مدارس عشایری، کمبود مدارس شبانه روزی، نبود وسایل حمل و نقل در بسیاری از مناطق عشایری بخشی از مشکلات دانش آموزان عشایری استان است که نیازمند توجه بیشتر است .

حسین خیرجوئی مدیر آموزش و پرورش سلماس نیز در این جلسه تصریح کرد: معلمان عشایری فرصت تحصیل علم و دانش را برای کودکان ما در صعب العبورترین مناطق عشایری سلماس فراهم کرده اند و این مسئله به ما در تحقق عدالت آموزشی کمک می کند .

خیرجوئی با اشاره به اینکه پوشش دوره پیش دبستانی در آموزش و پرورش سلماس در مدارس عشایری به خوبی انجام شده است، بیان کرد : با تلاش های ارزشمند مسئولین اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی و حمایت خوب رؤسا و کارشناسان عشایری استان ، شاهد حضور گسترده نوآموزان پیش دبستانی در مدارس عشایری در کنار سایر دانش آموزان هستیم .

وی دانش آموزان مناطق عشایری سلماس را دارای انگیزه بالایی برای ادامه تحصیل دانست و گفت: اشتیاق دانش آموزان عشایری این منطقه به خصوص دانش آموزان دختر بسیار شوق انگیز است و امیدواریم شرایطی فراهم شود که زحمات مسئولین استانی و این دانش آموزان به ثمر بنشیند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.