مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربیِ گفت: هیچ گونه کمبودی در تامین داروهای بیماران خاص نداریم.   به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، سعید رهبر سوره در نشست خبری بااصحاب رسانه تصریح کرد: هیچ یک از دو داروخانه های جمعیت هلال احمر استان مستقر در ارومیه و مهاباد مشکلی در تامین داروهای بیماران خاص و صعب العلاج ندارد و مطالب مطرح شده در خصوص کاهش ذخیره داروهای بیماران خاص در اثر تحریم ها کذب است.
وی افزود: ایجاد برخی فواصل در تهیه و توزیع داروها در میان جامعه هدف ناشی از فرایند توزیع این نوع داروها است که اکثرا داروهای وارداتی هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در تشریح ماموریت های جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه براساس ماده 77 قانون ششم توسعه ۳وظیفه عمده بر عهده هلال احمر است تصریح کرد: توسعه شبکه امداد نجات، آموزش همگانی برای افزایش تاب آوری اجتماعی و توسعه سرمایه اجتماعی از طریق جذب مشارکت مردمی مهم ترین ماموریت های هلال احمر است.
وی با اشاره به فعالیت 4000 امدادگر در شبکه امداد و نجات آذربایجان غربی افزود: این افراد در قالب 17 پایگاه ثابت، 4 پایگاه موقت و 3 پایگاه امداد هوایی و کوهستان در حال انجام ماموریت اند.
رهبر با تاکید بر اینکه حوادث جاده ای بیشترین میزان ماموریت های هلال احمر استان را شامل می شود تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی روزانه ۴۰نفر جان خود را در جاده های کشور از دست می دهند و آذربایجان غربی نیز به دلیل عدم وجود زیرساخت های جاده ای مناسب از این قاعده مثتنی نیست و لذا برای کاهش هرچه بیشتر حوادث جاده ای و آسیب های ناشی از آن نیازمند همت جمعی همه دستگاه ها ذی ربط هستیم.
وی از انجام بیش از ۱۵۰۰ مورد ماموریت امداد و نجات توسط یگان های هلال احمر استان در 9 ماهه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در راستای رسیدن هرچه سریعتر به محل حادثه با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در نقاط حادثه خیز جاده های استان، پایگاه های امدادی موقت جمعیت هلال احمر استان متناسب با این نقاط مستقر هستند تا در صورت برور حادثه احتمالی در اسرع وقت در موقعیت حاضر باشند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اظهار کرد: در حوزه آموزش های همگانی طی 9ماهه سال جاری برای بیش از 22 هزار نفر در سطوح مختلف و به صورت رایگان و آکادمیک آموزش های امداد و نجات و برای 1500 نفر نیز آموزش های تخصصی متناسب با علایق افراد و نیازهای جمعیت هلال احمر استان داده شده است.
وی ارائه آموزش های عمومی به بیش از ۱۳۶هزار نفر از مردم استان در مراسمات و مناسبت های مختلف را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان در راستای ارائه اموزش های همگانی به جامعه برشمرد و گفت: افزایش میزان تاب آوری جامعه و مدیریت بحران در هنگام بلایای طبیعی از مهم ترین نتایج ارائه آموزش های همگانی در سطح عمومی جامعه است.
رهبر با تاکید بر اینکه اعتماد مردم مهم ترین سرمایه اجتماعی هلال احمر است خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از شبکه داوطلبی 12هزار نفری بهره مند است که از همین طریق نیز در طول سال جاری بیش از 3 میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر استان اهدا شده است.
وی با بیان اینکه جذب مشارکت اجتماعی در فعالیت های هلال احمر در تمام دوره های سنی و از طریق مراکز آموزشی انجام می گیرد تصریح کرد: در قالب طرح های غنچه های هلال برای مقاطع پیش دبستانی، طرح کانون های دادرس در سطح مدارس و همچنین از طریق کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر مستقر در تمامی دانشگاه های استان تاکنون اقدام به جذب ۱۶ هزار نفر نیروی دواطلب کرده ایم که آموزش های امداد و نجات و بشردوستی به این افراد داده شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.