اکبر محمدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه با توجه به بارندگی های مناسب در سال جاری مشکلی در تامین این حق آبه وجود ندارد، افزود: آبگیری و تامین حق آبه ها در سال جاری نیز بعد از صدور مجوزهای لازم آغاز می شود و هیچ نگرانی در خصوص تامین حق آبه ها وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه حق آبه این تالاب ها در سال گذشته به میزان 16 میلیون متر مکعب تامین شده بود، اعلام کرد: 4.5 میلیون مترمکعب آب در تالاب حسنلو، 6.5 میلیون متر مکعب در تالاب درگه سنگی، سه میلیون متر مکعب در تالاب سلدوز و 2 میلیون متر مکعب در تالاب طالقان بود.
وی اضافه کرد: باید توجه شود که مهمترین عامل تخریب تالاب ها تامین نشدن حق آبه زیست محیطی آنهاست.
وی بیان کرد: نقده با داشتن تالاب‌های فصلی و دائمی از جمله تالاب‌های سلدوز، حسنلو و درگه سنگی در فصل های بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده اظهار داشت: غاز خاکستری، انواع مرغابی و انوع اردک (سر سفید، سرسبز، مرمری، سرحنایی و بلوطی)، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو و پلیکان از جمله پرندگان مهاجر موجود در تالاب های نقده هستند.
وی افزود: در مجموع 17 تالاب فصلی و دایمی در این شهرستان وجود دارد که سه تالاب حسنلو، درگه سنگی و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی است.
به گزارش ایرنا شهرستان 125 هزار نفری نقده با 92 روستای تابعه در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.
آذربایجان غربی علاوه بر تالاب بزرگ پارک ملی دریاچه ارومیه، 30 تالاب فصلی و بین المللی دارد که همه ساله در ایام مختلف پرندگان بسیاری در این تالاب ها زمستان گذرانی می کنند.
2093/9918
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.