ودود فخاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 13 اقامتگاه بوم گردی در استان وجود دارد که تا پایان سال چهار اقامتگاه بوم گردی دیگر نیز به این تعداد افزوده می شود.
وی ادامه داد: 170 مورد درخواست راه اندازی اقامتگاه بوم گردی دریافت و از این تعداد با 90 مورد موافقت شده است.
وی اضافه کرد: اقامتگاه های بوم گردی باید با ضوابط و معیارهای مورد نظر همخوانی و همچنین بیشترین نوع سازگاری را با محیط زیست داشته باشند.
مسوول اقامتگاه های بوم گردی آذربایجان غربی افزود: این اقامتگاه ها در حفظ محیط زیست نیز نقش داشته و درآمد مناسبی نصیب روستاییان و صاحبان اقامتگاه های بوم گردی می کند.
وی با بیان اینکه ماندگار ساختن روستاییان در روستاها و جلوگیری از خالی شدن آنها از اهداف مهم راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی است، گفت: صنعت بوم گردی مهاجرت معکوس را رقم زده و به جای مهاجرت از روستا به شهر، مهاجرت از شهر به روستا را موجب می شود.
فخاری با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای سه هزار روستاست و یک سوم جمعیت استان را روستانشینان تشکیل می دهند، اضافه کرد: اگر در سه هزار روستای استان اقامتگاه بوم گردی ایجاد شود برای 6 هزار روستایی شغل فراهم می شود.
وی افزود: روستاهای استان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی و معنوی بوده و همچنین از نظر آداب و رسوم و فرهنگ و داشتن غذاهای سنتی و محلی جذابیت خاصی برای گردشگران بویژه گردشگران خارجی دارند.
وی اضافه کرد: کشورهای اروپایی 70 سال پیش دست به راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی زدند ولی قدمت اقامتگاه های بوم گردی در ایران به 20 سال هم نمی رسد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 13 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های مهاباد، پیرانشهر، اشنویه، خوی و ارومیه وجود دارد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.