قادر درویشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد برای اشتغال در حرفه های خیاطی، آرایشگری، قالیبافی و پوشاک متقاضی دریافت این تسهیلات بودند که به صورت قرض الحسنه و با مدت بازپرداخت پنج سال به آنها پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد نفرات دریافت کننده وام اشتغال زنان سرپرست خانوار از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است، گفت: سال گذشته 17 زن سرپرست خانوار 2 میلیارد و 110 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.
درویشی در خصوص آموزش زنان سرپرست خانوار و کسب مهارت این قشر در سالجاری نیز اضافه کرد: تاکنون 21 زن سرپرست خانوار در این شهرستان آموزش های شغلی فراگرفته اند که در سال آینده این افراد تسهیلات اشتغالزا دریافت می کنند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان ادامه داد: حمایت و ارایه خدمات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به زنان مطلقه، بخشی از کمک هایی این نهاد حمایتی است به طوری که 314 زن مطلقه سرپرست خانوار هم اکنون از این خدمات برخوردار هستند.
درویشی اضافه کرد: کمک هزینه تحصیلی، پرداخت تسهیلات اشتغال، وام کارگشایی، آموزش مهارت زندگی، مشاوره خانواده، راهنمایی گروهی مادران برای فرزندان و دوره آموزش حقوق از خدماتی است که به زنان سرپرست مطلقه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان ارایه می شود.
در بوکان پنج هزار و 88 خانوار با جمعیت 10 هزار و 23 نفر تحت حمایت این نهاد هستند؛ بوکان با 251 هزار در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.