رسول انتظارمهدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مادران باردار در روستاهای دور دست استان ساکن بودند که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، فرمانداری ها و راهداران و سایر نهادهای استان به بیمارستان ها، حامله سراها و منازل اقوام نزدیک به شهر منتقل شدند.
وی ادامه داد: 23 نفر از این مادران باردار به بیمارستان های شهری و بقیه در منزل اقوام و جامله سراها اسکان داده شده بودند.
وی بیان کرد: شاخص مرگ و میر مادران باردار در استان در حد میانگین کشوری و 17 مورد در 100 هزار نفر است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: امروزه مراقبت از مادران باردار به صورت واقعی صورت می گیرد و این مراقبت ها از اعطای مکمل تا سونوگرافی و سایر خدمات سلامت مادر در دوران بارداری را شامل می شود.
وی بیان کرد: بهبود شاخص مرگ و میر مادران یکی از ارکان توسعه خدمات بهداشتی و درمانی برای جوامع رو به رشد به شمار می رود و در این خصوص رتبه های خوبی در سطح کشور و منطقه به دست آمده است.
انتظارمهدی ادامه داد: در حالی که شاخص زایمان ایمن در استان طی چهار دهه گذشته کمتر از 30 درصد بود، در حال حاضر به 99.9 درصد رسیده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: در پوشش خدمات مراقبت دوران بارداری هم آذربایجان غربی جزو استان های برتر کشور است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید از جمله استان های پیشرو در حوزه بهداشت در سطح کشور بوده به طوری که بسیاری از بیماری های واگیردار در این استان ریشه کن شده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.