عزیز سهندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته 195 میلیارد ریال زکات در شهرستان های مختلف استان جمع آوری شده بود.
وی اضافه کرد: رشد نزدیک به 120 میلیارد ریالی زکات جمع آوری شده، نشان دهنده فعالیت های فرهنگی مناسب و همراهی خوب کشاورزان در جای جای آذربایجان غربی است.
وی بیان کرد: در این مدت 89 درصد زکات جمع آوری شده شامل بیش از 280 میلیارد ریال برای کمک به نیازمندان و فقرا اختصاص یافته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: حدود 34 میلیارد ریال از این میزان نیز در راستای اجرای طرح های عمرانی محرومیت زدا اختصاص یافته است که از جمله آنها می توان به ساخت غسالخانه، خانه عالم و راه دسترسی اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، زکات در آذربایجان غربی بیشتر به گندم، جو و کشمش و در برخی موارد به دام تعلق می گیرد.
زکات در لغت به 2 معنای رشد و نمو و پاک آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت را دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.
در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده است و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.
همراهی این‌ 2 به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.
گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می گیرد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.