سلیمان کاوه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از جمعیت 241 هزار و 622 نفری این شهرستان، 183 هزار و 224 نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از این تعداد، 152 هزار و 839 نفر تا پایان آبان ماه برای دریافت این کارت نام نویسی کرده اند.
وی اضافه کرد: شهروندان مهابادی برای ثبت نام کارت ملی هوشمند می توانند به سه دفتر پیشخوان و اداره پست این شهرستان مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.
وی بیان کرد: مراجعه کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی باید حداکثر 310 هزار ریال پرداخت کنند که از این رقم 110 هزار ریال بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و 200 هزار ریال هم به خزانه دولت واریز می شود.
رییس اداره ثبت احوال مهاباد تاکید کرد: دریافت هزینه بیشتر از این مبلغ توسط دفاتر پیشخوان برای ثبت نام کارت ملی هوشمند خلاف است و مردم می توانند موارد تخلف را به اداره ثبت احوال اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد از سال 1391 آغاز شده است که بر اساس هدفگذاری قرار بود این کارت تا پایان سال 1397 برای تمام واجدان شرایط صادر شود.
همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خودشان به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود؛ همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.
حدود 64 میلیون نفر افراد بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.